Tuesday, September 23, 2008

Sebab kamu!

Jumaat lepas...aku solat asar pada waktu yang sama seperti biasa di surau ofis,
tapi sewaktu salam pertama kepala aku terasa sangat berat ketika dipalingkan
lagi teruk ketika dipalingkan untuk salam di sebelah kiri.

i have no idea what happen and i nearly cried coz it hurt so bad...so i called my mama and she said

"ok, besok kita pergi hospital"

tapi hari jumaat malam selepas berbuka abah suruh bagi air kat dia
meaning...dia nak doa
lepas tu aku dengar mama tanya kat abah...

"kakyung pun kene ke abah?"

n then i saw abah nodded.

Ya Allah...me too???
Adik aku yang dituju aku pun kene tempiasnya???

Hari ke-23 puasa....
Hari ke-24 tarawikh...

tapi aku...dah seminggu tak pegi tarawikh...
bukan cuti org perempuan
tapi..aku...aku...
tak boleh nak terangkan lebih-lebih
takut lain pula ceritanya nanti
apa yang pasti setiap kali salam tengkuk aku masih sakit
sakit...sangat...

Kepada kamu yang bertanggungjawab
Kenapa pada waktu bulan yang mulia ini kau mengumpul dosa?
Pada waktu kami berlumba-lumba mengumpul harta akhirat kamu mengurangkannya?
Hanya Allah yang tahu. Wallahualam

-kakyung-

2 comments:

Che underscore Lee said...

wowww... takut..
ni skang ok dak ni?
byk2 rest k!

kalau org dah bergelumang dgn setan tu..
bukan kira bulan pose ke, dalam masjid ke.. depan kaabah pun dia sanggup buat kot..

Kakyung said...

alhamdulillah adalah kurg sikit..
tp sakit tu masih lagi
dah macam robot..
kalau toleh nk kene pusing badan sekali