Thursday, May 7, 2009

mood jiwang tak hengat

Dari pembaringan aku langsung terduduk..air mata meleleh, pipiku basah..

Mimpi ini...pelik...tapi yang pasti dadaku sesak..perasaanku terusik

Mimpi itu.....

Si dia menghulurkan tangan saat kaki ku mahu melangkah mendaki tangga...tersenyum....
Aku mencapai tangannya...juga senyumannya ku balas...

Lantas kaki ku melangkah..pabila aku berpaling...si dia tiada lagi disisi sebaliknya bersama orang lain yang tidak ku kenali

Aku hiba...tercatuk...langsung terduduk

Si dia kembali tersenyum tiada segarit penyesalan di wajahnya

Di kala ini aku tersedar...terduduk...kemudian kembali berbaring

aku angkuh mengatakan tiada lagi ruang baginya
sedangkan lilitan itu merengkuh kuat
aku betah tanpa memikirkan sebab
sedangkan kakiku berantai harapan

demikian hati merintih...

p/s: oh bulan..dimanakah bintang? kata bulan...bintang capricon ke sagittarius?

hahaha sudah! p sambung keje!

-kakyung-


5 comments:

Che underscore Lee said...

takmo jiwang sangat diwaktu kerja.. pukul karang nak?

Unknown said...

itu lah. nk tidor xnak cuci bulu kaki dulu! kan udah ngigaw

Kakyung said...

izar:penangan lagu anuar zain...x larat hahaha

ariel: sapekah???? hahaha bulu ketiak sumer lupa cuci tu la pasal gamaknyer :p

Che underscore Lee said...

pengakuan Ann... ketiak dia berbulu

Kakyung said...

izarrrr!!!!
ahahha