Wednesday, September 3, 2008

masalah dan malu

Hari kedua puasa. But then its the 1st working day of the week (which we all know 31st August is on sunday so the national holiday falls on monday and thats why tuesday is the 1st working day...aiyak sori aku tawu korg sumer tawu)

anywayyyyyy.....

Nak dijadikan citer...opis kitorg bagi memo, staff muslim boleh balik kol 5. Gembira siott
So kol 5.01pm aku dah tap dah.
Terusssss menuju ke bas dan dengan harapan leh sampai awal(sbb parents aku g anta adik aku p slim river blablabla..)
Tapi malangnya shuttle bas kitorg lambat gerak sebab tunggu orang..kol 5 suku baru gerak
Dah tentulah jalan sesak kannnn....
Tapi tak pe..aku dengan yakin bolehnyer masih suka suki sbb nak lrt putra dr Kelana Jaya ke KL Sentral should be just another 20 minutes.
Tapiiiiii...lrt plak buat hal...apersal laaa time aku beriya-iya nak cepat pendekmerah buat hal(referring to lrt kang milo x paham plakk nak buat explanation lagi apa lagi)

"Sorry, we are experiancing unavoidable technical difficulties...."

Arghhhhhhhh aku hampir2 batal pose dah.

Tapi 15 menet kemudian lrt pun gerak. Sampai kt KL Sentral dah kol 6 setengah aiyoooo.
Sib baik ktm yang aku salu kutuk2 tu on time.

Sampailahh kat bandar tasik selatan pukul 7 tepat.

Satuuuuuuu lagi masalah

Hari ni kene naik teksi..yerlah parents aku x de..x de siapa nak amek

Aku tgk org queue dah melengkor cam ulor(slanga perak yerk)
aku pun pasrah jelah beratur
tak lama lepas tu....ada la satu teksi ni...pemandunya pompuan. Keluar dari teksi dia, pastu jerit

"Ada siapa nak pegi **** Damai ngan ***** Perdana?"

Aku dengan expression yang sangat gembira sambil tangan melambai laju kat orang teksi tu tadi aku pun jawab...

"SAYA!!!!!"

Aku berlari dengan segala kudrat yang tinggal pegi kat teksi tu pastuh tutup pintu sambil termengah-mengah.
Pastu aku perasan....bila aku tengok kat tingkap pintu, semua orang tengah tengok aku....huhuhuhuhu

Aku pun rewind balik kat kepala aku apa yang terjadi....
Dan seperti biasa...puaka seperti kami tidak mempunyai malu/segan yang lama

Walopon kekadg memalam seblom tdo aku bleyh cam..

"Whatever.."tapi masih mimpi ngeri

ahaks!

1 comment:

Che underscore Lee said...

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

okey ko memang x malu plissss!!!
dan yer.. puaka2 cam kita jenis yang whateverrrrrrrrrrrr kan! :P

aku bangga sebab kau mempraktikkan apa yg diajar di Akademi Puaka - gi mampus la orang lain nak ckp ape hehe..