Friday, August 22, 2008

Gone baby gone

Saya ada kucing. 4 ekor sumernyer. Tak termasuk yang come and go.
Penghuni tetap: Tam, Toi, Tih & Anastacia.
Pada satu hari, Toi pulang ke rumah dalam keadaan terhencut-hencut. Lalu saya pelik. Abah kata mungkin dia benda terpijak benda tajam kerana tapak kaki kanan belakangnya bengkak.
Pada keesokan harinya dia menyambut abah pulang seperti biasa. Tetapi agak lambat muncul dari selalunya.
Tidak berapa lama kemudian adik saya ternampak Toi terbaring di sebelah kolam ikan saya.
"Toi......Toi....,"dengan nada yang kami selalu panggil. Tapi Toi tak bergerak malah mulutnya ternganga tetapi perutnya masih naik turun.
Kami mulai risau. Hendak dibawa ke klinik hari sudah pukul 9.36 malam.
Mama kata, "besok kita bawa ke klinik pagi-pagi."
Keesokan harinya perut Toi sudah tidak lagi naik turun. Bila disentuh badannya sudah keras. Hati menangis sedih, air mata ditahan-tahan.
"Goodbye my baby. Goodbye Toi. You'd bring happiness when you were with us"
Penghuni tetap: Tam, Tih & Anastacia
p/s: Selalu kalau aku balik, Toi mesti datang kemudian terbaring minta diangkat. Tapi sekarang....huhuhuhuhuhuhu

3 comments:

Che underscore Lee said...

halaa sedih..
tapi kellas kucing ko nama Anastacia!!

Kakyung said...

hehe...kitorg ade seko laie
nama dia Grace Kelly tp tu kejap ada kejap tader...tp hebat tak nama dia Grace Kelly? huehuehuehue

Che underscore Lee said...

kelass kau.. kucing aku skang ni 2 ekor jantan seswats nama Hector n Troy..

dulu2 ade banyak kucing, nama Claudia, Mona, ngan Som.. Som paling KG sebab dia buruk hehe