Thursday, August 21, 2008

hidup aku setakat ini...boooooringggg

Ok, hari ni hari Khamis. Apa nak buat ek?
Itulah soalan cepuemas yang hari-hari aku kene jawab in spite yang aku ni sebenarnya dah bekerja for about 4months now?
Betul wei tak tipu. Seperti kata adik aku Damia, "kakyung, ko ni makan gaji buta ke?"
Snap!! Cilakak punya budak. Aku tanak belanja kau makan dah!
Tapi apa yang dia cakap tu, memang betul pun. For this month, I do nothing other than typical office work. Tengok tenet, check email, friendster, myspace, blogging etc.
Eh, itu bukan apa yang korang sume buat kat opis ke? huhuhu.

Meh aku cerita perjalanan hidup aku sehari-hari. Setakat ni la.
Pagi-pagi bangun dalam pukul 5.42am sebelum subuh so if I decided to puasa that day, sempat lagi la nak minum air ke haper ke kan. Why 5.42 am? Just psychology. Sengaja. Kalo aku letak kol 5.40am mesti aku cam tutup dulu phone tu and then tidur balik untuk 2 minit...kononnyer. Daripada aku terlanjur tidur sampai tengahhari besok, baiklah aku terus tambahkan lagi 2 minit tu terus. In fact, aku set alarm kat phone aku twice. Kol 5.30am sekali. Kegunaannya untuk menyedarkan aku daripada lalok. Kol 5.42am sekali. Kegunaannya untuk aku terus bangun la apo laie.

Mandi-mandi, solat subuh, lepas siap-siap mama, abah, aku ngan ili naik kereta kol 7.00am terus abah hantar aku dulu kat KL Sentral. This is where the most boring part is. Naik KTM, tahu-tahu ajelah. Nasib baiklah dia jarang delay pepagi, kalo tak kompom aku lambat sampai. The time for the KTM Komuter departing is at 7.43am. Biasanya pagi-pagi orang tak sesak sangat lagi..unless KTM buat drama, delay the earlier departing train which supposed to depart at 7.23. Aiyooo macam ikan sardin hancur dalam train tu.

Anyways, seterusnya sampai je kat Stesen Shah Alam dalam pukul 8.25am, akan ada colleague aku amek. Oh lupa nak habaq mai, kitorang car pool 4 orang. tapi yang sorang tu on off. Ikut suka hati dialah bila nak ikut, bila tak nak ikut. Selalunya kalau dia nak ikut, we have to be aware most of the time he will be late. Sampai ada case colleague aku yang sorang lagi p tegur mamat ni suh datang awal sikit sebab nanti semua orang lambat. Eh apa aku merapik ni. haha. Apa-apa pun sejak dari tu mamat tu dah tak nak tegur colleague aku tu dah. Gila childish. Salah sendiri tak nak mengaku. Ok berbalik kepada cerita boring aku...

Biasanya kitorang akan sampai opis kat BUKIT JELUTONG, Shah Alam tu kol 8.50am(haa jangan tatau, kat situ bas tak masuk yer huhu). Masuk keje macam biasa. Time lunch biasanya kitorang pegi Giant Seksyen 13(tak silap aku la...tak berapa nak ingat seksyen berapa..yang aku tau nak makan je). Balik kol 6 tepat. Haha. Akulah orang yang akan mengajak balik. Tak kuasa aku nak duduk lama-lama kat opis ni. Dah la kat sini 98.9% pompuan. Lelaki melayu yang ada mungkinlah dalam 0.06%. So option tak banyak dan tak ada yang menarik(statement nih!) harusla aku nak balik cecepat.

Benda yang sama berulang untuk perjalanan balik aku. Just balik aku tak stop kat KL Sentral tapi tukar train ke Seremban berhenti kat Bdr. Tasik Selatan. Then tunggu lagi abah amek aku kat situ.

Ya Allah, tatau nak cakap betapa bosannya hidup aku 4 bulan ni. Bila sampai hujung minggu je aku gembira gila dan akan pastikan aku ada masa tidur kat rumah yang melibihi dari apa yang sepatutnya plusssss akan ada masa jugak untuk hangout ngan kekawan aku. Betapalah aku menghargai masa sekarang ni.

I also find ways to be occupied masa dalam train samada pegi atau balik. One of it is to read books. I thought I'll never ever have time again to read books but now, I do!. Yerla sampai rumah lebih kurang pukul 8.45-9.00 malam. Mana nak mandi-manda, mana nak makan-makan, sembang-sembang, tengok tv kalau ada citer best. Currently tengah baca 'Murder is All The Rage' by Jonathan Kellerman. Halfway through, best jugak.

Oh, sekarang ni aku still kat ofis, tak ada apa nak buat tu yang blogging tu. Percaya? huhu

2 comments:

Che underscore Lee said...

takde yg menarik ek? heheh

ko bosan? ape kata ko buat havoc sket ke kat offis.. cth: tetiba menari hula tgh2 office.. baru la ko x bosan kan? :P

Anonymous said...

ala an.sambong laa citer colleague ko yg childish tuh.per yg blaku slps tuh?!akue rela dgr citer collegue ko dr citer ko yg sgt membuhsankn akue!hahahahaha.eyh ko amek ktm sampai sban?kalau akue tau akue tunggu ko kt saner.teman2kn ko.bwk ko jenjln sban ker.hahahaha lg skali